Het is 7:10, de wekker gaat voor de eerste keer af. Luide ‘beeps’ weergalmen door mijn kamer, ik kreun diep, draai me om en schop tegen mijn wekker, die aan mijn voeteinde staat. Zwijgen doet hij niet, dus schop ik nog enkele malen tot ik de snooze knop eens, op puur geluk, mee heb.

Ik voel me goed, boven gemiddeld goed: een lekker humeur, lekker warm. Droge keel maar ik neem een slokje water en alles lijkt goed, een ware utopie! Mijn ogen vallen nogmaals toe en mijn wekker begint nogmaals te krijgen, na enkele goed gemikte schoppen stopt hij weer.

Traag verwijder ik het deken en strompel door mijn donkere kamer heen naar mijn kast. Met een geweldige trok open ik die, koude lucht val naar buiten, over me heen en ik trek een raar gezicht terwijl ik kleren uitkies, pogend om een mooie samenstelling te maken. Wanneer dit niet direct lukt haal ik mijn schouders af, neem het bovenste shirt, bovenste broek, ondergoed, kousen, trui.

“Het zijn toch examens”, zeg ik, ook al is er niemand om me te horen, maar me toch zou moeten verantwoorden. Je weet nooit dat de mode-god mee kijkt, toch?

Mijn cornflakes prop ik mijn keel in en mijn tanden poets ik daarna weer helemaal proper. Met pantoffels losjes rond mijn voeten stap ik naar boven, op Facebook scrollend om het eerste nieuws van de dag op te vangen. De deur van de badkamer gaat open, mijn mama gaat naar buiten en ik naar binnen.

Ik kijk naar mijn eigen gezicht in de spiegel. “Een 6 op 10” denk ik. Ik kijk naar de grond, voel me plots al veel minder goed. Snel haal ik een kam door mijn haar en vertrek naar school. “6 op 10” spookt door mijn hoofd.

Leave a Reply

